5 hasznos tipp a testi-lelki egészséghez 50 felett

június 29, 2017 - dr. Pácsa Szilvia

Nincs hozzászólás

Az 50-es éveikben járó hölgyeknél gyakran találkozom a “nekem már úgy is mindegy” hozzáállással – amikor a hölgyek a korukra hivatkozva már kevésbé foglalkoznak magukkal. Az igazság azonban az, hogy semmilyen életkorban nem hanyagolhatjuk el magunkat.

50 felett rengeteg változáson megyünk át életünk számos területén, amik elől nem menekülni kell, hanem felvállalni és megélni azokat. A kifogások keresése helyett minden korban törekedjünk önmagunk kiteljesedésére, testi és lelki értelemben is, hogy újra száz százalékos formába rázzuk magunkat, kortól függetlenül!

Fogadjuk el, hogy a fiatal éveinknek vége, azonban rengeteg mindent vár még ránk életünkben, amit érdemes a legjobb formánkban megélni. Csúcsformánk elérésének elengedhetetlen alapja az egészséges életmód, hogy testünk és lelkünk egyaránt kiegyensúlyozott legyen.

Ha korábban nem is éltél túl egészségesen, soha nem késő azonban elkezdeni… vagy ha csak egy kicsit ellustultál az utóbbi években, akkor itt az ideje visszatérni a jó útra!

Íme 5 javaslat, ami segíthet a testi-lelki egészség kialakításához vagy visszanyeréséhez – 50 felett is.

Felejtsd el a fogyókúra szót!

Bár az egészséges életmódra való törekvés oka lehet az elhízás, gyakran hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a zsír felesleg csak egy lehetséges külső megnyilvánulása felborult egészségi állapotunknak.

Annak érdekében, hogy képesek legyünk a munkában maximálisan teljesíteni, a családot fenntartani, és legfőképpen önmagunkat szeretni, egy 360 fokos vizsgálatra van szükség, melynek az étkezés csak egyik része. A fogyókúra szó magában hordoz egy negatív jelentést, amiben kizárólag a zsírtól való megszabadulás és az ideális esztétikum elérése a cél. Ennél azonban sokkal komplexebb megoldásra van szükség.

Alakítsd ki saját, egészséges étrendedet!

A korral metabolizmusunk lassul, ami azt jelenti, hogy testünk egyre kevesebb energiát igényel a működéshez – már nem ehetünk annyit, amennyit korábban. Ez azonban ne legyen gond, hiszen nincs is rá szükségünk. Ha megtanulunk figyelni testünk jelzéseire, azt is képesek vagyunk érzékelni, hogy kevesebb energia-bevitellel is képesek vagyunk ellátni napi feladatainkat.

Az egészséges étrend elengedhetetlen része a megfelelő folyadék-bevitel és a feldolgozott ételek kiiktatása. Fókuszálj a tiszta, természetes alapanyagokra, a megfelelő mennyiségű és típusú tápanyagokra. A felesleges és káros anyagok bevitele könnyedén hangulat ingadozáshoz és hízáshoz vezethet.

Találd meg a megfelelő mozgásformát!

Kénytelenek vagyunk elfogadni, hogy egy bizonyos kor után a testmozgás bevezetése egyre nagyobb feladatot jelent. Valakinek a testsúlyproblémák, másoknak egyszerűen az ízületek, izmok, porcok elhasználtsága miatt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy fel kéne adni a mozgást – naponta legalább 30 perc aktív testmozgásra van szükség. Bár bizonyos sportok kevésbé ajánlottak, egészségügyi állapottól függően rengeteg lehetőség áll a hölgyek rendelkezésére – jóga, úszás, pilates, esetleg gyorsgyaloglás, zumba vagy pingpong. Egy személyi edző szintén rengeteg tanáccsal és személyre szabott programmal segíthet.

Vond ki a stresszt az életedből!

Egy átlagos középkorú hölgynek megannyi stressz-forrással kell szembenéznie, sokkal többel, mint fiatalabb társainak. Ebben az életkorban már karrierünk során megannyi tapasztalatot szereztünk, magasabb pozícióban dolgozunk, ami több felelősséggel is jár. 

A családban is igyekszünk a lehető legtöbb pénzügyi és lelki támaszt nyújtani fiatal felnőtt vagy pályakezdő gyermekeink számára. A sok stressz eredménye gyakran az érzelmi alapú evés, a falatozás és a kimerültségből és időhiányból eredően a testmozgás elhanyagolása.

Az életünkben jelen lévő stresszpontok azonosításával megtehetjük az első lépést problémáink felismerése és feldolgozása irányába. Egyes tetteink okainak feltárásával (pl. éjszakai nassolás) már könnyebb egy cselekvési terv összeállítása, amivel végső soron a stressz is leküzdhető.

Éld meg nőiességed!

A média szinte mindenütt a 20-30 éves hölgyeket állítja a nőiesség gondolatkörének fókuszába. Nem szabad azonban megfeledkeznünk arról, hogy ez mind csak egy millió dolláros biznisz manipulációja. Önmagunk szeretete, nőiességünk megélése az életkortól teljes mértékben független.

Ötvenes éveinkben rengeteg változáson megy át testünk, melynek köszönhetően veszíthetünk önbizalmunkból, azonban nem hagyhatjuk, hogy ez megkeserítse életünket! Egy pszichológus, nőgyógyász, fizioterapeuta vagy életvezetési tanácsadó felkeresése segíthet átlendülni ezen a bizonytalan időszakon, hogy visszanyerjük szabadságunkat és újra teljes életet élhessünk.

 

Döntsük le a tabukat és vállaljuk fel nőiességünkkel együtt női problémáinkat is minden esetben! Olvass testi és lelki egészségről, női betegségekről, és minden kismedencét érintő hasznos és érdekes témáról blogomban!

 

Képek: pexels.com

dr. Pácsa Szilvia

Nőgyógyászként és biofeedback trénerként célom, hogy pácienseimet tudásommal gyógyuláshoz, és az egészséges élet megtartásához segítsem. Gyakorló orvosként folyamatosan keresem azokat a lehetőségeket, amelyek a hagyományos (gyógyszeres, műtéti) terápiás megoldásokat kiegészítve a gyógyulást gyorsabbá és hatékonyabbá képesek tenni.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő + 16 =